Städrast.

Lägenhter luktar Mr. Muskel (ja, mr. muskel. på svenska)
täcken hänger på vädring på den franska balkongen. Toaletten
är spegelblank och hela badrummet luktar badhus.
Köksgolvet skulle lika gänra kunna användas som ett stort
serveringsfat och soppor står välsorterat precis innaför dörren
så det inte ska glömmas när vi går ut.

Jag mår som en prinsessa. Fan vad fint det är. Jag väljer själv
att inte nämna bristerna såsom balkongen och klädkammaren.
Vi kommer dit. Jag och Mr. Dream. Jag älskar vår lägenhet.

Avgudar att jag var bakis igår. Jag hade sådan fruktansvärd söndagsångest
igår och vaknade upp med ett leende på läpparna när jag insåg
att jag inte ska jobba förren i morgon!  

Passar på att slänga in ett stort krya på dig till min bästa vän.
Hon fyller år snart, så, som traditionen ter sig, har hon blivit sjuk.
Krya på dig mitt hjärta.


Norge 2007. Mycket, mycket kärlek till den sommaren.


Nu kallar klädkammaren och balkongen.
Ryter åt mig att inte överse dem. Skäller på mig.
Jaja, later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0