Det här håller inte..

.. men det skiter vi i och låtsas som ingenting.

Okej, what's new? Jag jobbar, går och lägger mig tidigt och går upp ännu tidigare.
Jag vaknar, äter, jobbar, äter, sover. Det är min dagar.

Idag var det dock en dam som satte sig på mina vantar och
vägrade flytta på sig och sedan, efter en arg suck och mina
desperata utrop om att jag behöver mina vantar reste hon sig
lite halvt och jag slet till mig min underbara knot-vantar och rasade
ut ur pendeltåget.

Påvägen hem hörde jag två småflickors diskussion (ja, jag googlade just diskussion)
om hur de skulle busringa sin kompis. Samtalet löd;
F1* - *smack smack* Jag kan ju ringa och fråga efter Louise! hihi
F2* - hmm.. aaaa...*smacksmack* hihihih.. aaa.. gör det!
F1 - Eller... asså... *smacksmack* vilket namn ska jag ta? mmmm
F2 - *smacksmack* asså.. Louise är typ.. asså.. det är bra! hahah
F1 - mmm.. asså.. aaa.. mm... okej! *smacksmack*
F2 - Asså.. så kan du ju typ.. asså.. *smacksmack* liksom.. typ.. prata fett fjortis!
F1 - JA! hahahaha.. asså.. mmm.. aaa... assså... jaaa! hahah. Jag säger typ såhär
"Heeej.. asså.. *smacksmack* Är typ Louise hemma? mmm.."
F2 - *smacksmack* asså fett bra det där med tuggummit, asså att du typ tuggade högt.. mmm.. hahah
F1 - Aaaa.. mm.. asså.. hahha.. nu ringer jag! hihihih
F2 - Sätt på typ högtalare! *smacksmack*
F1 - Asså.. varför går det inte att ringa? asså.. va.. mmm.. *smacksmack*
F2 - Din mobil är typ sönder asså.. typ? *smack*
F1 - *smacksmacksmacktuggtuggtuggtugg*
F2 - Din mamma kommer typ bli.. asså.. mm.. typ as arg!
F1 - *smacksmacksmacksmacktuggtuggtuggtuggsmacksmack*
Men asså.. vart sitter antennen då? Assså.. min pappa har typ antenn typ på sin mobil.
F2 - Asså.. jag vet inte.. asså.. du har typ brutit av den. *smacksmack*
F1 *tittar nervöst på sin mobil och pillar på alla hörn och kanter*
F1 - Nu funkar den typ.. ! men assså.. vi kanske inte borde busringa eller?
F2 - Nej.. asså.. det är ju typ.. asså nej.. det är asså inte alls snällt *smacksmack*
F1 - Nej.. vi typ skiter i det. Asså.. mm.. haha.. *smacksmack*

1, deras "prata fett fjortis"-bus hade dom klarat utmärkt!
2, när ska folk lära sig att det inte går att prata i mobilen mellan Trångsund och Handen?
3, när ska Telefonchefssnubbarna i Stockholm inse att det inte går och göra något åt saken?
4, vilken mobil idag har antenn?
5, när ska vi förbjuda högljudt tuggande av tuggummi på offentlig plats?
Om rökningen ska förbjudas så borde ju något så störande som smaskande av tuggummi
förbjudas. Jag har aldrig varit mer röksugen än när jag gick av pendeln efter en halvtimmes
smaskande i min närhet.

Nu kör vi gasen i botten.
Later.

*F1 = Flicka 1
*F2 = Flicka 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0