Cottoney.

Åh. H e r r e g u d.
Jag har varit inne i varje välsorterad matvarubutik som ligger
inom en mils radie från stockholm central. Varje pressbyrå, varje godiskiosk,
varje ATGombud, varje souvenirbutik, varje leksaksbutik, varje skämtbutik,
varje skoaffär (hör dock inte till ämnet..), varje karamellfabrik.

Jag har varit inne i en affär där de sålde påskägg fyllda med godis
med utgångsdatum 2006. Jag har varit inne i en affär där de sålde
allt från ASSTORA klubbor till knappnålshuvudsstora tuggummin.

Ingen, INGEN sålde sockervadd på burk. Ingen.

Efter att ha plöjt igenom stockholm med omnejd var jag inte på särskillt
bra humör och inte fan hjälpte det att en ArlandaExpress-chaffis satt bredvid
mig på pendeln hem och snarkade och sakta men säker lutade sig mer och mer
mot min axel.

Men allt detta ledda faktiskt, FAKTISKT till något bra.

När jag klev av bussen sprang jag in på konsum och plockade ner
sallad, mjölk, gräddfil och soja i min lilla korg och gick sedan fint och ställde mig
i kö. Från ingenstans kommer en Shopzilla och ställer sig framför mig i kön och
börjar förbereda sig för att lägga upp saker på bandet.

I vanliga fall hade jag hållt käften, som den lilla människa, för att citera Leif,
jag faktiskt är. Men i min ilska harklade jag mig, för att få hennes uppmärksamhet
varpå hon vänder sig om och tittar irriterat på mig;

Shopzilla - Ja?!
Jag - Jag står i kö och du trängs *höjer ögonbrynen*
Shopzilla - Jamen, lilla du, jag har det gaanska stressigt!
Jag - Det skiter jag i.
*tränger mig före och börjar lägga upp mina saker på bandet*
Shopzilla - *muttrar* dagens ungdomar...
Jag - Ja, vi är iallafall uppfostrade till att stå i kö.
Kassören - Hehe, HEJHEJ! *überglad*
Shopzilla - *muttrar* ingen respekt..
Jag - Jag respekterar de som respekterar mig.
Shopzilla - *muttrar ohörbart och suckar*
Kassören - Var det bra så?
Jag - *strålande leende* Ohja! Tack så hemskt mycket.

Springer ut ur affären och känner mig som Wonder Women.
Jag äger hela världen.


Och allt tack vare sockervadd på burk!


Bilden lånades här

(Och tydligen finns skiten på Maxi.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0