Morgonstund har guld i mund.

Nu sitter min man, far, bror och kanin
i bilen påväg till Sverige. Själv sitter
jag och dricker varm oboykaffe och diskuterar
med Tomie om det heter har eller är guld i
mund på min rubrik, och även allt annat som
har med min svenska stavning och gramatik
att göra... Finnefan. :(

Idag ska jag kasta allt som ligger kvar i lägenheten
och sparka ut Tomie och Sonny och sen lämna
in nycklarna och sen ta mitt lilla pick och pack
och traska över till Nina och låta henne förbereda
sig mentalt för fagpröven.

Det är jävligt dumt att det är söndag idag
med tanke på hur oplanerad jag är så betyder
det att jag måste ta mig till statoil och köpa
de få saker jag behöver vilket inte bara
kommer göra mig dyngsur i regnvädret utan
också ruinera mig på kuppen.


Pishposh, jag får skylla mig själv.

Det känns jävligt wierd måste jag säga, att sitta
här i en kall, istortsätt tom lägenhet och veta att
idag spenderar jag mina sista par timmar i denna
lägenhet där jag under två år har byggt upp ett liv
tillsammans med min älskade man. På tisdag
börjar något helt nytt och helt ovetande kastar
jag mig tillbaka till mina gamla hemtrakter med
ett naivt hopp om att vi innan jul ska ha varsitt
fast jobb, ny lägenhet och ett nystartat liv.
Det är häftigt och jävligt spännande.

Men, jag har nog aldrig sätt fram emot den här flytten
mer än idag när jag sitter och tänker på allt som väntar.
Och jag känner mig faktiskt riktigt klar här nu.
Klart jag kommer sakna alla, men det var som
Oob sa, det är ju inte hej då, det är ju mer,
see you later alligator.

Nu tror jag att jag ska ringa min bästa vän
och berätta för henne hur mycket jag älskar henne
och hennes otroliga tålamod och stöd.

Later compadres.

Kommentarer
Postat av: Lena

HARRU EN KANIN!! :O Det visste inte ja.

Längtar efter daaii <3

2009-10-04 @ 19:32:00
URL: http://sotiws.blogg.se/
Postat av: Kussina

Vart ska du flytta nånstans? Område?

2009-10-04 @ 19:33:47
URL: http://sotiws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0